Bukan senang nak jadi senang

By Aisyah Rahim at Saturday, August 21, 2010
Salam Ramadhan...

Hai. Semua puasa tak hari ni? Saya puasa. Alhamdulillah sampai hari penuh lagi. Harap-harap kawan-kawan semua pun puasa penuh juga ye.

Susah kan nak membahagiakan diri sendiri. Tak ada orang pun yang faham apa yang kita rasa. Memanglah orang boleh cakap ' aku faham perasaan kau' dan apa lagi ayatlah. Faham tak semestinya merasai apa yang kita rasa. Kan kan?

Kita kalau boleh nak membahagiakan orang lain. Tapi kita sendiri yang tak bahagia. Mungkin bahagia kita tu tak sampai lagi. Dulu ada sorang kawan saya pernah cakap macam ni kat saya " Syah, aku rasa hidup kau perfect sangat, kau ada segala-galanya yang kau nak. Aku ni tak macam kau.". Hmm. Kdangkala orang cuma nampak kesenangan kita aje. Kesusahan kita? Sakit hati yang kita tanggung? Selalunya sesetengah orang tak akan tunjuk apa yang dia rasa. Kalu boleh nak hide kesedijan yang dirasa. Tapi susah juga. Bukan senang oh. Kan?

Apa kata bulan ramadhan yang mulia ni kita banyak-banyak berdoa pada Allah untuk memudahkan segala urusan kita. Insyaallah. Saya kalau boleh tak nak sedih-sedih lagi. Nak buang segala kesedihan yang ada tu. Bila sedih hati jadi gelisah aje. Tak senang nak duduk.

Okaylah dah cukup bicara soal hati. Huhu. Korang semua berbuka apa hari ni. Hari ni saya makan simple aje kot. Tak kisahlah makan apa yang penting dapat berpuasa. Yummy nak makan durian & rambutan lagi malam ni. Sedaaaaaaaaaaaaaap. Haaa... Terliur tak? Saya ni tak tahan dah bila ingat durian tu. Macam terpanggil aje. Haha. Pagi tadi saya sahur makan bubur durian aje. Alhamdulillah dapat bertahan.

Ni nak pergi dapur jap. Tengok-tengok apa yang patut. Hehe. Hari ni saya kena buat semuanya. Tapi tak adalah banyak sangat.

Alamak bau kari dah masuk dalam bilik ni ha.. Got to go.

Tata. Jumpa lagi. =)

Selamat berbuka.

0 suka menconteng =):

 

Aisya Rahim Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare