Aktiviti pada hari Sabtu

By Aisyah Rahim at Sunday, July 11, 2010
Hari ni hari Ahad. Hari yang bosan sangat. Huhu. Bangun tidur pun agak lewat. Tapi padahal dah bangun awal sebenarnya. Bila tengok jam macam masih awal, sebab tu sambung tidur. Malas sangat nak buat apa-apa. Mungkin sebab hari yang sebelumnya tak cukup tidur dan juga penat berjalan. Entahla.

Okay, hari Sabtu saya dengan mama dan abah pergi Bertam sebab nak ambil adik saya yang kedua di kolej dia. Saya bangun awal okay. Haha. Awal dari biasa sebab saya nak ikut parents pergi ambil adik. Memang tak tahulah nak buat apa kalau tak. Sebab ada kawan ajak main boling tapi dia tak cakap bila lagi. So, saya just ikut ajelah yang mana cepat kan.

Sampai Bertam sana around 11 lebih pagi kot. Mengantuk sangat okay. Tapi malas nak layan. Baik layan perasaan best keluar berjalan. Lagi fun. Kan? So, dah ambil barang-barang semua dan bersiap nak balik. Then my dad cakap jomlah pergi Penang jalan-jalan di QueensBay (betul ke Queensbay or Queenbay). Sampai sana dalam 12 lebih tengah hari. Adik saya drive. Lepas aje Jambatan Pulau Pinang, ada polis tahan. Dia cakap adik saya drive laju. Haha. Memang pun. Polis cakap dengan ayah saya suruh tengok-tengokkan adik saya masa drive. Saya ni dah berdebar-debar takut kena saman ke apa. Yang mak saya dah baca-baca doa da, Haha. Luckily tak kena saman okay. Alhamdulillah. So, we all pun terus pergi Queensbay tu. Pergi mall la. After lunch semua jalan-jalan sambil shopping sikit-sikit. Saya just beli baju kurung dan sedikit barang yang lain. Seronoklah saya dapat jalan-jalan sambil shopping. Tu kan hobi saya. Hehe.

Ni masa tengah tunggu makanan. Muka tahan lapar. =p




Cukupal sekadar pandangan dari dalam kereta. =)

Ingat nak jalan-jalan tepi pantai ke apa tapi semua maca penat aje. Terus balik tapi tak terus balik rumah la. Singgah kejap dekat rumah tok saya. Lepak-lepak sana. Tiba-tiba kawan saya call ajak main boling. Haha. Memang taklah, dah la penat lepastu tak sampai rumah lagi.Sori Awie. Lain kali hang bagitau awal-awal okay. Before tu, saya sempat pergi gunting rambut. Wah happy gila. Thanks maksu sebab teman along. Then makan kejap dekat rumah tok, terus balik rumah. Satu hari saya tak on laptop. Rasa tenang sangat. Tapi ada juga benda yang buat saya runsing dan tak suka. Biarlah saya aje yang tahu. Yang pasti saya tak suka.

Okayla. kena masak nasi ni. Adik saya dah bising. Dia cakap lapar coz nak pergi beli lauk. Haisshhh! Masak nasi aje pun malas. Serius malas sekarang. Tapi kalau ada mood, tak payah suruh masak, senang je aku masak.

P/s : Miss my 'S' shooo muchhhhh... =)

0 suka menconteng =):

 

Aisya Rahim Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare