Family Gathering Of Half

By Aisyah Rahim at Monday, February 22, 2010
Semalam saya ikut mama dan abah hantar adik bongsu ke asrama di Yan. But before tu singgah beli barang segala untuk adik yang seorang lagi yang ada di kolej di alor setar. Lepas beli barang semua then terus hantar dekat adik yang di kolej dan jumpa sekali untuk say Bye Bye sebab esok saya dah nak balik ke UKM. Sad, so sad. No more me at home for a few month maybe. T_T

Okay after that we go to Yan untuk hantar adik bongsu saya ke asrama. Dah hantar dan selesai urusan di sana we all terus gerak ke rumah tok saya di Gurun. Diorang macam tahu-tahu aje saya nak balik kan. They made a rojak buah and bubur kacang dan makan di laman rumah. Tapi cuaca agak panas sikit. Disebabkan rumah pak ndak dan mak su saya berhampiran dengan rumah tok saya, makanya diorang pun ada juga masa saya ke rumah tok. Kita makan-makan pada petang itu. We make a plan for that night. Haha. Tok saya bersungguh nak makan ikan bakar dan siap bagi duit untuk pergi beli ikan bakar. Okay mama and all decide to want me and pak ndak to go and find ikan bakar while they masak nasi di rumah.

After Maghrib, Pak ndak and me go to restaurant and lokk for ikan bakar. Pity us because no ikan bakar. Sad okay. Dalam kepala otak saya dah terbayang ikan bakar cecah air asam. Fuhh terliur saya sambil menaip ni. Haha. Then saya dan pak ndak just order ikan siakap tiga rasa untuk 2 ekor dan beberapa lauk yang lain. Saya tak tahu decide nak berapa ekor dan macam mana dengan lauk. Haha. Budget untuk malam tu cuma RM2++ aje sebab tak ramai. Selalunya akan ada lebih kurang 9 family dan budget agak lebih. Malam ni sikit orang aje. Huhu. But layaaaannnn~

Ikan siakap tiga rasa. Nyumm nyumm~


Kangkung belacan. =)


Then dah dapat we all punya order kita terus balik rumah tok dan bersiap-siap untuk hidangkan. Tapi mama saya marah kenapa just beli 2 ekor. So saya kena teman mak su pula untu tambah 2 lagi ikan siakap. Pergilah saya dan mak su tapi ke restaurant lain pula. Dah siap semua terus balik rumah and we had a dinner for that night. Saya makan nasi 2 pinggan okay dan meratah lauk yang ada. Sedap dan puas hati. Dari 4 ekor ikan ada lenih 1 ekor untuk bawa balik ke rumah saya sebab 2 orang adik saya tak ikut balik rumah tok sebab ada hal masing-masing. Saya makan sambil tengok TV. Best. Haha. Biasalah makan sambil tengok TV.

Around 10++pm saya, mama dan abah pun balik rumah. Thats all for yesterday. Haha. This is not my diary okay. Just want to share with you guys.

Banyak aktiviti saya buat di rumah termasuk juga perkara wajib iaitu tidur. Haha.

Thats all. See again. =p

0 suka menconteng =):

 

Aisya Rahim Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare