Family Gathering Of Half

By Aisyah Rahim at Monday, February 22, 2010 0 suka menconteng =)
Semalam saya ikut mama dan abah hantar adik bongsu ke asrama di Yan. But before tu singgah beli barang segala untuk adik yang seorang lagi yang ada di kolej di alor setar. Lepas beli barang semua then terus hantar dekat adik yang di kolej dan jumpa sekali untuk say Bye Bye sebab esok saya dah nak balik ke UKM. Sad, so sad. No more me at home for a few month maybe. T_T

Okay after that we go to Yan untuk hantar adik bongsu saya ke asrama. Dah hantar dan selesai urusan di sana we all terus gerak ke rumah tok saya di Gurun. Diorang macam tahu-tahu aje saya nak balik kan. They made a rojak buah and bubur kacang dan makan di laman rumah. Tapi cuaca agak panas sikit. Disebabkan rumah pak ndak dan mak su saya berhampiran dengan rumah tok saya, makanya diorang pun ada juga masa saya ke rumah tok. Kita makan-makan pada petang itu. We make a plan for that night. Haha. Tok saya bersungguh nak makan ikan bakar dan siap bagi duit untuk pergi beli ikan bakar. Okay mama and all decide to want me and pak ndak to go and find ikan bakar while they masak nasi di rumah.

After Maghrib, Pak ndak and me go to restaurant and lokk for ikan bakar. Pity us because no ikan bakar. Sad okay. Dalam kepala otak saya dah terbayang ikan bakar cecah air asam. Fuhh terliur saya sambil menaip ni. Haha. Then saya dan pak ndak just order ikan siakap tiga rasa untuk 2 ekor dan beberapa lauk yang lain. Saya tak tahu decide nak berapa ekor dan macam mana dengan lauk. Haha. Budget untuk malam tu cuma RM2++ aje sebab tak ramai. Selalunya akan ada lebih kurang 9 family dan budget agak lebih. Malam ni sikit orang aje. Huhu. But layaaaannnn~

Ikan siakap tiga rasa. Nyumm nyumm~


Kangkung belacan. =)


Then dah dapat we all punya order kita terus balik rumah tok dan bersiap-siap untuk hidangkan. Tapi mama saya marah kenapa just beli 2 ekor. So saya kena teman mak su pula untu tambah 2 lagi ikan siakap. Pergilah saya dan mak su tapi ke restaurant lain pula. Dah siap semua terus balik rumah and we had a dinner for that night. Saya makan nasi 2 pinggan okay dan meratah lauk yang ada. Sedap dan puas hati. Dari 4 ekor ikan ada lenih 1 ekor untuk bawa balik ke rumah saya sebab 2 orang adik saya tak ikut balik rumah tok sebab ada hal masing-masing. Saya makan sambil tengok TV. Best. Haha. Biasalah makan sambil tengok TV.

Around 10++pm saya, mama dan abah pun balik rumah. Thats all for yesterday. Haha. This is not my diary okay. Just want to share with you guys.

Banyak aktiviti saya buat di rumah termasuk juga perkara wajib iaitu tidur. Haha.

Thats all. See again. =p

Meeting my old friend

By Aisyah Rahim at Tuesday, February 16, 2010 2 suka menconteng =)

Semalam saya kuar jumpa kawan lama. Seorang yang study sama tempat dengan saya sekarang dan seorang lagi memang lama tak jumpa. Kitorang keluar pergi makan saja. Dah petang pun masa tu. Kawan saya tu bawa makan kat tepi sungai. Nice view. I like! Hihi.

Keluar pun tak lama. Kitorang borak-borak dan menkutuk sesiapa yang terkena la. Hihi.





Haaa... Cantik kan view dia. Tapi masa kitorang pergi ni dia baru saja open. So dia tak serve banyak order sangat. Lain kali kalau nak pergi, waktu malam. Tapi must confirm first. Hehe.

Okayla. Nak buat kerja ni.

Bekalan Air Terputus. =(

By Aisyah Rahim at Thursday, February 04, 2010 5 suka menconteng =)
Pagi tadi kelas pukul 9 pagi. As usual, bangun pagi then terus pergi toilet dengan harapan dapat mandi dalam keadaan yang paling best dan akan segar bugar selepas mandi. Sampai aje depan pintu toilet ada makcik cleaner bagi tau air tak ada. Shiitttt! di situ juga. Gila betul pagi-pagi dah tak ada air. Terus bertanya pada makcik tu toilet mana yang ada air. Makcik tu terus cakap rasanya toilet tengah yang ada air. Toilet tu just toilet and no shower. Dah la ada 2 aje toilet. Gila kan. Okay meh sini nak explain ada brapa toilet dekat blok saya. Toilet and shower sekali ada 2 buah. 1 buah toilet yang ada 2 bilik toilet. Selalunya yang akan ada air bila blok ni tak ada air is yang just toilet aje. Sebab hanya yang tu aje pakai tangki I guess. Bayangkan ada 4 aras dekat blok ni dan ada 4 buah toilet yang ada 2 bilik toilet setiap satu. Ada paham?? Nak saya explain lagi ke? Haha. Rasanya tak perlu lagi kot. Tak penting pun. Hihi.

So, saya pun terus pergi mandi dekat toilet yang ada 2 bilik saja tu. Lepas mandi terus siap. Terus pergi kelas pukul 9. Habis kelas pukul 12. Terus pergi library PTSL dalam UKM ni. Cari bahan untuk tesis I. Hamik ko sampai 4 buah saya pinjam. 2 books of diet and the rest about ajax and asp.net. Senang terus pinjam banyak-banyak. Ni la first time nak pinjam dekat linrary PTSL. Before ni selalu pinjam dekat library fakulti saja. Baru tahu tadi how to borrow an bla bla bla. Kelakar sungguh. Bukan tak tau okay. Just forget cause long time I didnt go to that library. Sumpah macam budak baru belajar tadi. Follow my friend aje.

Pulang dari library around 4++ pm. Terus boom atas katil kesayangan dekat kolej ni ha. Tak sabar nak balik rumah dah. Saya balik Kedah 12/02/2010 at 2 pm. Haha. Dah terbayang environment di rumah. Rindu family saya. 

Bangun dari tidur agak lewat. Tidur petang la. Malu nak cakap pukul berapa bangun. Hihi. Burok sungguh perangai anak gadis ini. Kan? Air still tak ada lagi. Saya sangat stress. So we decide to go to another blok untuk mandi. Semua pun decide mandi kat blok lain. Bukan Kolej ni aje yang tak ada air. Kolej lain pun ada yang tak ada air. Mati la mati la kalau tak ada air sampai besok. Gila apa.

Ingat malam ni nak continue buat tesis. Semalam dah buat chapter one and two. Tapi ada sikit lagi nak tambah-tambah mana yang tertinggal. Huhu. Moga-moga impian malam ini tercapai.

Okayla nak chow dulu buat kerja. Lama tak update. Rindu dengan blog ni. =)

Oppss! Masakan panas dekat cafeteria pun amatlah tidak kesedapan okay. Risau saya kalau tak makan malam after ni. Perlu cari makanan before sampai kolej.




 

Aisya Rahim Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare